ADABIYOTDAN MUSTAQIL ISHLARNI TASHKIL ETISH TA’LIMIY MUAMMO SIFATIDA
View Article
Certificate

Keywords

matn, mustaqil ishlar, so‘z san’ati, savol, tahlil, topshiriq, uy vazifalari, o‘quv-biluv faoliyat

How to Cite

Matchonov, S. ., & Uteniyazov , Z. . (2024). ADABIYOTDAN MUSTAQIL ISHLARNI TASHKIL ETISH TA’LIMIY MUAMMO SIFATIDA . FAN, TA’LIM VA AMALIYOTNING INTEGRASIYASI, 5(2), 73-81. Retrieved from https://journal.bilig.uz/isepsmj/article/view/1350

Abstract

Abstrakt. Maqolada o‘quvchilarni badiiy matn ustida ishlashga o‘rgatish yo‘llari adabiyotdan mustaqil ishlarni tashkil etishda muhim vosita hisoblanishi, badiiy asar matni ustida ishlashning samarali usullaridan foydalanish uning mazmunini o‘zlashtirishning asosiy sharti ekanligi xususida so‘z yuritilgan. Adabiyotdan mustaqil ishlar o‘quvchilarning badiiy asarni o‘qish, his qilish, tushunish va g‘oyaviy-estetik mazmunini o‘zlashtirish bo‘yicha dars jarayonida orttirgan bilim, ko‘nikma va malakalarini mustahkamlashi, tasavvur doirasini o‘stirishi, dunyoqarashini boyitishi, shu tariqa ma’rifiy, axloqiy tarbiyalashga ko‘ra ijodiy, ta’limiy-rivojlantiruvchi ahamiyat kasb etishi bayon etilgan. O‘quvchilarning darslik yoki darslik-majmuada berilgan matnni o‘qish, mazmunini o‘zlashtirish, reja tuzish, qayta hikoya qilish, ifodali o‘qish hamda mustaqil ishlarning boshqa turlarini bajarishlari orqali yozuvchi yaratgan badiiy olamni qaytadan kahf etishlariga erishishi, shu tariqa ijodkor o‘quvchi darajasiga ko‘tarilishi mumkiniligi yoritilgan.

View Article
Certificate