OMMAVIY AXBOROT VOSITALARI MATNI NEOLOGIZMLAR MANBAI SIFATIDA
View Article

Keywords

neologism
lobby
lobbyist
image
pundit
qisqartmalar
MS
HP
NAEC
WAY
NORAD
UN
WHO

How to Cite

qizi, S. S. O. . (2022). OMMAVIY AXBOROT VOSITALARI MATNI NEOLOGIZMLAR MANBAI SIFATIDA. FAN, TA’LIM VA AMALIYOTNING INTEGRASIYASI, 3(5), 169-172. Retrieved from https://journal.bilig.uz/isepsmj/article/view/727

Abstract

Maqola ommaviy axborot vositalari matnlarida neologizmlarning shakllanishining asosiy turlarini tavsiflashga bag’ishlangan. Tadqiqot Amerika gazetalari tahliliga asoslangangan. Gazetalar kontekstini kuzatish, yangi obyektlar va hodisalarni nomlash uchun xizmat qiladigan yangi so’zlarning paydo bo’lishining prezaminatlarini ko’rsatishga imkon beradi. Bunday ko’rinish dunyodagi tub o’zgarishlar va jiddiy ijtimoiy hodisalar tufayli yuzaga keladi. Muallif Stramnoy A.V, Zabotkina V va Dobrosklonskaya T.G kabi turli olimlarga tegishli bo’lgan ayrim yondoshuvlarni tahlil qilib, “neologism” atamasiga ta’rif beradi. Ushbu tadqiqot jarayonida tilshunoslar yangi so’zlarning tilda paydo bo’lishi va odamlar orasida tarqalishi uchun qanday pragmatik ehtiyojlarga javob berishga moyildirlar. Ommaviy axborot vositalari neologizmlarning ajoyib manbai bo’lib, ularning kundalik aloqada kengayishiga hissa qo’shadi.

View Article