Abstract
Mazkur maqola nofilologik oliy o‘quv yurtlari bo‘lajak mutaxassislarida leksik kompetensiyani shakllantirish metodikasiga yo‘naltirilgan bo‘lib, leksik kompetensiyani rivojlantirishga yo‘naltirilgan ta'lim mazmuni va mutaxassislik leksik minimumini aniqlash masalalari taxlil qilingan. Chet til o‘qitish mazmuni va uning tarkibi olimlar tomonidan chuqur tadqiq etilgan bo‘lsa-da, biroq ularning qaysi birlari aynan leksik kompetensiyani shakllantirishda zarur va kerakli ekanligi hali tadqiq etilmagan. Biz o‘z tadqiqot ishimizda mavjud o‘qitish mazmunini tahlil qilib, yangi qo‘shimchalar kiritish orqali maxsus tarkibni belgilashni maqsad qilib oldik.
Shuningdek, mamlakatimiz va chet el tadqiqotchi olimlarining ta'lim mazmuni tarkibi bo‘yicha bergan takliflari o‘rganilib, umumlashtirildi va taxlil qilindi. Ulardan ba'zilarini maqolada taqdim etilgan. Texnika oliy o‘quv yurtlari chet til o‘qitish ta'limi maqsadidan kelib chiqqan holda, sohaviy leksik minimum tanlashning mahsus tamoyillarini tahlil qilib quyidagi tamoyillar bo‘yicha energetika mutaxassisligi uchun leksik minimum yig‘ishga muvaffaq bo‘ldindi: o‘qitishning maqsad va vazifalariga muvofiqlik tamoyili, qo‘llanish darajasiga ko‘ra tamoyili, qo‘shimchalar orqali so‘z yasay olishlik tamoyili, bog‘lana olishlik xususiyatiga ko‘ra tamoyili, mavzu bo‘yicha tamoyili, semantik namunalilik tamoyili. Mazkur tamoyillarning mazmunini quyida maqolada alohida ko‘rib chiqiladi