Abstract
Samarali ekologik ta'lim uchun yangi nazariy va uslubiy asoslarni va bu jarayonning mazmunini bilish zarur. Ekologik ta'lim jarayonining mazmuni va tuzilishini rivojlantirishning asosiy zamonaviy ilmiy-metodik yondashuvlari aksiologik, madaniy, faollik, kompetentsiyani o'z ichiga oladi. Kichik maktab o'quvchilariga atrofdagi dunyoni bilish usullarini o'rgatish; Inson hayoti muhitiga estetik va axloqiy munosabatni, unda umuminsoniy axloq normalariga muvofiq o'zini tuta bilishni tarbiyalash. Har qanday faoliyat turi, shu jumladan atrof-muhitni muhofaza qilish, bir qator fundamental qoidalar va e'tiqodlarga asoslanadi. Ular orasida eng muhimlari, bizning fikrimizcha, quyidagilar: Tabiiy muhitga mas'uliyatli munosabatni shakllantirish ta'limning ajralmas qismi sifatida qaraladi. Bu jarayonda umumjahon, milliy va mahalliy tarix yondashuvlarining o‘zaro bog‘liqligini hisobga olish zarur;