Abstract
Ushbu maqolada mamlakatimizda joriy qilinayotgan yangi ta’lim tizimi ya’ni inklyuziv ta’lim tizimining takomillashuvi va bu ta’lim tizimi maktabgacha ta’lim tashkilotlarida ham joriy qilinganligi, inklyuziv ta’lim tizimini rivojlantirish maqsadida yangi qaror va farmonlar qabul qilinib, vazifalar yuklatilganligi, O‘zbekistonda rivojlantirish va jamiyatdagi o‘rni haqida so‘z boradi. Maktabgacha ta’lim dasturi bolalardan taqqoslay olish, tahlil eta olish, umumlashtira olish, ma`lum bir xulosa chiqara olish jarayonlarini talab etadi. Har qanday imkoniyati cheklangan bolalarni nuqsonini ilk yoshdan o‘z vaqtida aniqlab mutaxassislarga murojaat qilinsa va maktabga tayyorgarlik ishi o‘z vaqtida olib borilsa albatta ko‘zlangan maqsadga erishish mumkin. Ya’ni inklyuziv ta’limning samarasi yuqori darajada bo‘ladi.